Veteriner Ankara 7/24 Tedavi ve Tanı Merkezi

Özellikle milletlerarası yolculuklar sırasında mikrochip artık zorunluluk hale gelmiştir. Yurtdışına çıkacak olan kedi ve köpeklerde mikroçip ve kuduz titrasyon belgesi olması zorunludur. Köpeğiniz veya kedinizin kaybolması durumunda onu bulmanızda kolaylık sağlayacaktır. Mikroçip deri altına görünmeyecek biçimde yerleştirilen, Türkiye' de ve Dünyada tanınan veri tabanına sahip kayıt sistemi destekli küçük bilgi taşıyan elektronik devredir. Vücuda tam uyumlu biyo-cam diye adlandırılan bir maddeyle kaplanmıştır ve vücuda yerleştirildikten kısa bir müddet sonra deri altı bağ dokusu ile kaplanıp hissedilemez bir duruma gelmektedir.

Evcil hayvanınızca taşındığı sürece herhangi bir rahatsızlık vermesi veya evcil hayvanınız tarafından hissedilmesi mümkün olmamaktadır. Mikroçipler veteriner kliniğimizde deri altına enjeksiyon yöntemi ile takılmaktadır. Takılan mikroçipin numarası merkezi veritabanına evcil hayvan ve sahibinin bilgileriyle birlikte kaydedilir. Gidilen herhangi bir veteriner kliniğinde bu numara okutulur, böylece hayvana ait tüm bilgilere ulaşılmış olur. Petlerimizde tüm ömrü boyunca çalışmaktadır. Herhangi bir yenilenme gerektirmemektedir.

Sistem, giderek daha çok önem kazanmaktadır. Evcil kedi ve köpek dostlarımızın kaybolması ve çalınması durumlarda en gelişmiş yöntemin mikroçip olduğunu söyleyebiliriz. Mikroçip uygulaması evcil hayvanınızın kimlik numarasının benzersizliğini garanti altına almaktadır. Veteriner Kliniğimizde mikroçip tarayıcıları hızlı ve güvenli bir şekilde uygulanmaktadır. Diğer tanımlama yöntemleriyle karşılaştırıldığında defalarca kaybolan künyelere veya dövmeye göre çok daha ucuz ve insancıl ve modern bir uygulama olmaktadır. Evcil hayvanınızın kaybolması durumunda, bir veteriner kliniğine götürdüğünüzde okuyucusuyla kontrol edilerek sahibi ile buluşturulması sağlanmaktadır.

Veteriner Ankara

Ayrıca son yıllarda yapılan yasal düzenlemeler neticesinde evcil hayvan sahiplerinin, küçük dostlarına mikroçip taktırması ve bu numara ile belediyelere kayıt yaptırması zorunluluk bir haline getirilmiştir. Avrupa Birliği ülkeleri seyahat esnasında evcil hayvanların mikroçip taşıyıp taşımadığını mutlaka kontrol etmektedirler.